torsdag, januari 12, 2012

emerge -C gnome

Gnome 3, tack men nej tack. Eller tack vill jag nog säga egentligen, för att bägaren äntligen kunde få rinna över! Hur mycket lulllull behövs det egentligen för att starta några terminaler, en browser och eventuellt nått annat program. Terminalen har jag ju ändå på CTRL+ALT+Return och sen fitefox & utifrån det o.s.v. Gnome skalet har väl egentligen mest fungerat som nått slags kompatibilitetslager om någon annan person än jag skulle behöva göra något. Och det här har väl alltid Gnome varit det enkla valet även om det känts aningen svulstigt, "det är ju inte KDE iallafall", men nu, det här är ju värre, jag vettefan vad dom tänkt sig.. En sak jag förstått är ju att du kommer ingen vart utan ett pekdon.

Gnome, your out! Xfce show me what you got!

Haha, jag missade att gå av bussen när jag skrev detta, fick hoppa i en rondell/motorvägspåfart, evigt tacksam att jag slapp åka till Hörby...

Nu work...

1 kommentar: