söndag, oktober 09, 2011

Nattlampan

Halva söndagen hade gått och jag kände ett stort behov av att göra någonting kreativt. Då från ingen stans poppade det upp en ide att kanske bygga en nattlampa åt Nike. Kanske av nå av nån lysdiod eller nått som kan lysa lite mysigt. Så jag satte igång!

Hade litte plexiglas liggandes efter ett roskilde-box-projektet. Will it bend?


It will...


Hade några 10mm RGB-dioder liggandes, likaså en Arduino Nano, så efter nån timmes trixande så började det likna något.


Gjorde ett litet testprogram för att se om koplingen funkar, det gjorde den.


Efter lite kodande och värmelim så är vi klara!


In action!


Sådär nu känner jag inget behov av att vara kreativ längre däremot vill jag sova, hej!

2 kommentarer:

  1. var har du like-knappen!

    SvaraRadera
  2. Guldprojekt!
    Själv köpte jag mig en solcells-platta igår som ska kunna leverera 12V. Det är tänkt ska bli basen i mitt första pappa-projekt. Mer än så vet jag inte ännu.

    SvaraRadera