fredag, januari 01, 2010

2010 fotofixed


Första inlägget för det nya året.

Lyckades äntligen ansluta till ett trådlöst nätverk i vårt hotellrum, men den enda plats där signalen är stark nog är 0,5m framför toastolen ca 1,5m över golvet. Så det är inte en så ergonomis ställning. Sen är ett annat problem att datorn (asus eee 901) jag har med har lite svårt att hantera luftfuktigheten här, en massa knappar på tangentbordet har slutat fungera och oftast startar den inte alls. Har en teori, eftersom datorn blir ganska varm så bildas det förmodligen en massa kondens när den stängs av och svalnar i denna höga luftfuktighet som vi har här. Hjälper nog inte att datorn förmodligen är full med smulor och skit.. Blir mycket klipp o klistra.. Men äventyret på toaletten i morse var tillräckligt för att kolla det viktigaste, pengar och alla goa kompisars bloggar, kul o se vad alla håller på med :)

Sen gårdagens powernap runt 2100 gjorde att vi nästan missade tolvslaget, men jag tog mig upp halv tolv och gick en sväng för att återvända till min fortfarande väldigt trötta fru lagom till tolvslaget.

Puss

2 kommentarer:

  1. Haha, skoj med datan ;)

    Va är det på bilden? Hajjar noll här hemma.

    SvaraRadera
  2. Ja, den enda bilden jag tog runt 12 var tydligen helt start, tänkte jag säkert misslyckats med att fota fyrverkeri så jag testade fotofixa den för att se om jag fått med något och detta var resultatet :)

    Fast nä, bajs med datan.. Puss Makke

    SvaraRadera